Quand Hollywood dit la vérité   (Looker, dir. Michael Crichton, 1981) sur l’esclavage télé : « Television…is the most powerful selling medium in the history of mankind. Television can control public opinion more effectively than armies of secret police because television is entirely voluntary. The American government forces our children to attend school. But nobody forces them to watch TV. Americans of all ages submit to television. Television is the American ideal. Persuasion without coercion. Nobody makes us watch. Who could have predicted that a free people would voluntarily spend one fifth of their lives sitting in front of a box with pictures? Fifteen years sitting in prison is punishment. But15 years sitting in front of a television set is entertainment. And the average American now spends more than one and a half years of his life watching television commercials. Fifty minutes every day of his life watching commercials. Now, that’s power. » NDLR : Crichton était ennemi du changement climatique… 

31 Things We Learned from Michael Crichton’s ‘Looker’ Commentary

The Technology of Looker (1981) – YouTube

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Quand Hollywood dit la vérité  (Looker, dir. Michael Crichton, 1981) sur l’esclavage télé : « Television…is the most powerful selling medium in the history of mankind. Television can control public opinion more effectively than armies of secret police because television is entirely voluntary. The American government forces our children to attend school. But nobody forces them to watch TV. Americans of all ages submit to television. Television is the American ideal. Persuasion without coercion. Nobody makes us watch. Who could have predicted that a free people would voluntarily spend one fifth of their lives sitting in front of a box with pictures? Fifteen years sitting in prison is punishment. But15 years sitting in front of a television set is entertainment. And the average American now spends more than one and a half years of his life watching television commercials. Fifty minutes every day of his life watching commercials. Now, that’s power. » NDLR : Crichton était un courageux ennemi du « changement climatique… »

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4 réflexions sur « Quand Hollywood dit la vérité   (Looker, dir. Michael Crichton, 1981) sur l’esclavage télé : « Television…is the most powerful selling medium in the history of mankind. Television can control public opinion more effectively than armies of secret police because television is entirely voluntary. The American government forces our children to attend school. But nobody forces them to watch TV. Americans of all ages submit to television. Television is the American ideal. Persuasion without coercion. Nobody makes us watch. Who could have predicted that a free people would voluntarily spend one fifth of their lives sitting in front of a box with pictures? Fifteen years sitting in prison is punishment. But15 years sitting in front of a television set is entertainment. And the average American now spends more than one and a half years of his life watching television commercials. Fifty minutes every day of his life watching commercials. Now, that’s power. » NDLR : Crichton était ennemi du changement climatique…  »

      1. Les météorologues peuvent être, à l’occasion, des agents de propagande (par exemple en casant d’inutiles et mensongères considérations délirantes dénonçant, selon la mode du jour, la climatique réchauffance ou refroidissure), ils sont surtout, à l’image de bien des savants de ce siècle, des incompétents. Plus ils ajoutent des variables à leurs modélisations, plus ils s’éloignent de la réalité. Les vendeurs de prévisions en sont même à modifier plusieurs fois par jour les annonces du jour même ! (état du ciel, températures…)
        Comment d’ailleurs parviendraient-ils à « prévoir » même approximativemnt à plus de trois jours comme dans les années 50 ? Ils n’ont pas compris que le climat pouvait être vu comme une personne, comme le disait — peut-être sérieusement — un expert cité par Bergier.
        Quant à Debord, il exagérait en avançant (dans *Potlatch*, ce me semble) que les prévisions étaient souvent guidées par les intérêts commerciaux. 😉

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